Sielanka nieróżowa to historia dwojga dzieci - Władka i Marcysi. Marcysia mieszka w mieście z matką Elżbietką, która jest alkoholiczką, chodzi pijana po szynkach, ludzie z niej drwią. Kiedy jest trzeźwa traktuje córkę tak jak powinna - karmi ją, ubiera, opowiada bajki, układa do łóżeczka i śpiewa jej piosenki. Kiedy jest pijana zupełnie nie dba o dziecko a czasem nawet je bije. Marcysia poznaje Władka...
Leśmian uważał poezję za swego rodzaju mowę pierwotną, poeta bowiem odczuwa, poznaje i wyraża świat tak, jak czynił to kiedyś człowiek pierwotny. Fascynowała go myśl o epoce pierwotnej, takiej, w której język dopiero powstawał, gdzie jego reguły nie zostały jeszcze ustalone, a każda reakcja na rzeczywistość była pierwsza i jedyna. Poeta pragnął do niej powrócić za pośrednictwem poezji.
Leśmian uważał poezję za swego rodzaju mowę pierwotną, poeta bowiem odczuwa, poznaje i wyraża świat tak, jak czynił to kiedyś człowiek pierwotny. Fascynowała go myśl o epoce pierwotnej, takiej, w której język dopiero powstawał, gdzie jego reguły nie zostały jeszcze ustalone, a każda reakcja na rzeczywistość była pierwsza i jedyna. Poeta pragnął do niej powrócić za pośrednictwem poezji.
Leśmian uważał poezję za swego rodzaju mowę pierwotną, poeta bowiem odczuwa, poznaje i wyraża świat tak, jak czynił to kiedyś człowiek pierwotny. Fascynowała go myśl o epoce pierwotnej, takiej, w której język dopiero powstawał, gdzie jego reguły nie zostały jeszcze ustalone, a każda reakcja na rzeczywistość była pierwsza i jedyna. Poeta pragnął do niej powrócić za pośrednictwem poezji.
Leśmian uważał poezję za swego rodzaju mowę pierwotną, poeta bowiem odczuwa, poznaje i wyraża świat tak, jak czynił to kiedyś człowiek pierwotny. Fascynowała go myśl o epoce pierwotnej, takiej, w której język dopiero powstawał, gdzie jego reguły nie zostały jeszcze ustalone, a każda reakcja na rzeczywistość była pierwsza i jedyna. Poeta pragnął do niej powrócić za pośrednictwem poezji.
Leśmian uważał poezję za swego rodzaju mowę pierwotną, poeta bowiem odczuwa, poznaje i wyraża świat tak, jak czynił to kiedyś człowiek pierwotny. Fascynowała go myśl o epoce pierwotnej, takiej, w której język dopiero powstawał, gdzie jego reguły nie zostały jeszcze ustalone, a każda reakcja na rzeczywistość była pierwsza i jedyna. Poeta pragnął do niej powrócić za pośrednictwem poezji.
Podczas pobytu w Grecji Dominique poznaje atrakcyjnego greckiego biznesmena Andreasa. Ich romans wkrótce kończy się ślubem, jednak od początku nad tym małżeństwem wiszą ciemne chmury. Pewna kobieta kocha skrycie Andreasa i posunie się do każdej podłości, by odbić go Dominique. Jej intrygi przynoszą skutek, drogi świeżo poślubionych małżonków szybko się rozchodzą. Jednak żadne z nich nie chce podpisać...
Lia d’Angeli, światowej sławy skrzypaczka, na balu maskowym w Paryżu poznaje bardzo przystojnego biznesmena, Setha Talbota. Spędzają wspólnie niezapomniane chwile w hotelu, lecz Lia nie chce zdradzić Sethowi prawdziwego nazwiska ani pokazać twarzy pod maską. Rano znika bez słowa. Seth postanawia ją odnaleźć za wszelką cenę, choćby miał jej szukać po całym świecie...
Leo i Lea - wydawałoby się, że dobrana para, a jednak Lea nie jest w tym związku szczęśliwa. Życie wydaje jej się szare i byle jakie, mąż nie rozumie jej pragnień, szczególnie pragnienia macierzyństwa. I wtedy poznaje sąsiadów - Monikę i Aarona, których życie ma wszystkie barwy, jakich jej brakuje. Lea chłonie ich radość, piękno, zmysłowość, zazdrości szczęścia. Starając się do nich upodobnić, zaczyna...
Położone na Kaszubach Wejherowo. Wanda, matka trójki dzieci, tkwiąca w niesatysfakcjonującym małżeństwie, sfrustrowana pracą, której nie lubi, zapisuje się do ludowego zespołu pieśni i tańca. Tam poznaje Leona, kaszubskiego działacza, dyrektora Muzeum Piśmiennictwa i Muzyki Kaszubsko-Pomorskiej, człowieka nietuzinkowego, niebojącego się sięgać po swoje marzenia. Kobieta i starszy od niej o szesnaście...